22 August 2010

Een jaar in het leven


A year in the life.

Yep, een jaar geleden, ben ik verhuisd naar Belgie.
Yep, one year ago today, I moved to Belgium.

Ik had geen verwachtingen, dus ik kan niet zeggen dat het al beter of slechter dan ik had verwacht.
I had no expectations so I can't say it's been better or worse than I expected.

Het is geen Amerikaan en ik ben nog steeds en Amerikaan in Belgie.
It's not America and I'm still an American in Belgium.

Ik kan niet zeggen dat het voor iedereen, maar ik kan zeggen dat het een goede ervaring voor ons geweest.
I can't say it's for everyone, but I can say it has been a good experience for us.

Ik mis onze familie.
I do miss our family.

Een heleboel.
A lot.

Net als alle andere ervaringen, heeft ons leven veranderd en we zijn beter af.
Like all experiences, it has changed our lives and we are better for it.

Ik weet niet hoe lang we hier zullen worden en we hebben nooit geprobeerd om te ver vooruit te plannen.
I don't know how long we will be here and we have never tried to plan too far ahead.

We hebben altijd gedacht dat het beste om te genieten van waar je bent. Nu.
We've always thought it best to enjoy where you are. Now.

De toekomst lijkt altijd vanzelf.
The future seems to always take care of itself.

Ik geniet van enige structuur in mijn leven, maar ik heb geleerd flexibel te zijn ik sterk aanbevelen.
I enjoy some structure in my life, but I have learned to be flexible and I highly recommend it.

Deze blog heeft me geholpen om het allemaal opnemen en misschien vermaakt en een paar verlichte.
This blog has helped me record it all and perhaps entertained and enlightened a few.

Ik zal waarschijnlijk nooit een deskundige op statistieken.
I will probably never be an expert on metrics.

Wie weet als ik ooit zal kunnen stoppen met het gebruik van Google Translate.
Who knows if I will ever be able to quit using Google Translate.

Maar ik kan zeker zegen dat hoe lang we hier zijn, zou ik niet een ding te veranderen.
But I can surely say that however long we are here, I would do it again.

Het is niet voor iedereen en ik mis onze familie. Een heleboel.
It's not for everyone and I do miss our family. A lot.

Dus, om de toekomst. Wat en waar dat ook moge zijn.
So, to the future. Whatever and wherever that may be.

I've always said . . . You can be happy or unhappy wherever you are.

1 comment:

  1. From where we sit Belgium seems very nice. I think living in a country with such a small popultion must have advantages....like going to a small private college like Bucknell (3,600) as compared to going to Penn State...(which is 87,000 students including branch campuses.) Also, we have found that human nature is the same where ever you roam and people have the same needs and desires. I am so glad you are enjoying your adventure!

    ReplyDelete